Monday, November 29, 2010

Aku Malu

Hari ni aku balik lambat sikit sebab ramai gila customer. Sebab nak hit target of the day punya pasal. Tutup kedai dalam pukul 10.15pm. Masa on the way balik, time nak masuk ke roundabout besar Putrajaya, ada satu kereta ni pintas dari belah kanan. Pastu lelaki yang duduk kat passenger seat tu duk lamba-lambai. Sekali pandang aku nampak macam Yasin, junior FCM kat MMU. Pastu time stop kat traffic light, kebetulan aku stop tepi kereta tu. Laki tu duk sibuk-sibuk cakap nak minta nombor aku la. Aku dah mula annoyed and malu. Bila lampu hijau je, aku terus pecut. Pastu kereta tu ikut aku, kat tengah roundabout tu duk sibuk kacau-kacau aku. Baru aku perasan, bukan Yasin, but he's a total stranger. Aku dah takleh laju sangat sebab time tu baru lepas hujan, jalan licin. Malu gilaaaaa okay. Helmet aku dah la bukan fullface. Kenapa kaum lelaki mesti layan perempuan macam ni? Nasib baik lepas tu dia laju and aku pun slow down so that aku tak perlu jalan seiring dengan dia. Kat traffic light Presint 9, orang tu still panggil-panggil aku. Aku buat bodoh je. Nasib baik la kereta dia kat belakang. Stop treating women like that. Now I feel like getting married, so that my husband can pick me up everyday. Ya Allah, kuatkan semangat aku.

0 hug(s) :