Friday, October 15, 2010

Dating dengan Maher Zain kat Shah Alam

Semalam, saya, Kak Anfal and Yana Ahmad pergi ke concert Maher Zain. It was awesome ! My very first time to a concert. Concert Faizal Tahir bukak baju tu tak kira lah kan, sebab pergi dengan tak sengaja dan bukan kerelaan hati. It was held at MBSA Auditorium, Shah Alam. Even though the place is not so big, at least I got to see Maher Zain directly without having to look at the screen. I just bought a RM 100 ticket, which is the 4th row from behind. 


The showcase started off with performances by In Team and Aishah, Which took about 40 minutes. Lepas tu baru Maher Zain perform. He was dressed with a light-blue jeans, a white shirt with a light brown jacket on top of it and also that odinary hat he always wore. I'm proud that the audience were well-behaved. Takde yang jerit macam nampak hantu. Haha. 

Maher Zain nyanyi (bukan lip-sync) 10 lagu. The first song was Allahi Allah Kiya Karo and the last was InsyaAllah. Sejam je dah habis nyanyi 10 lagu. I think they should have put the guest artists to perform in between Maher Zain's performance. At least dia ada masa nak minum air and rest kejap. Kesian jugak tengok dia semalam. Tak sempat bernyawa. Anyway, he did very well throughout his performance. No doubt that he has a great voice. Dia nyanyi live lagi best dari dengar album dia kot. Hehe. But I was quite disappointed that the 10 songs performed was not chosen wisely. Lagu Awaken dengan Thank You Allah takde pun. I would rather hear these two songs than Always Be There and Ya Nabi Salam Alayka. Tapi takpelah, asal lagu Barakallahu Lakuma ade kan :)


Oh lagi satu time dia nyanyi lagu For The Rest of My Life, lepas this verse "Till the end of my time. I`ll be loving you. loving you"  dia sebut, " sayang" :) Comel tau tak. Grrrrrr.

Sorry to disappoint you, I did not take any pictures. Takat camera henfon ni tak payah la kan. Haha. Selamat hari Jumaat and have a great weekend y'all :)

p/s: Cis, baru tau yang Maher Zain dah kawin rupanya. Terpaksa cancel nama dia dari list. kikiki.




5 hug(s) :

  1. Tilmeeza said...

    subhanallah, bestnyaa! huhu

    nway, mesti la dia dah kahwin. kalau x, lagu for the rest of my life tu utk sape? ;)

  2. Frida said...

    Mane la tahu kan. Bukan semua lagu2 tu dia tulis. hehehe.

  3. Bijen M. said...

    Laki boleh kahwin banyak kan?

  4. Frida said...

    Tapi taknak la kacau rumah tangga orang :p

  5. n_nur ezzah_h said...

    Salam kak..

    whehe.. best nyer dpt p concert maher zain..

    hm.. rse bslah r lak pnjam camera kak tpi fyi, camera 2 bnyak sngt b'bakti untk maktb bp.. hoho..

    ejah dah slesai spm 8 dec lpas.. nak relax2 jap then nak kje..ghe..

    p/s.. ily.. xoxo..tge dri n t ad mse, jom tgk narnia k!!