Thursday, September 9, 2010

Lebaran 1431H

Hari lebaran dah tiba, sayu nak lepaskan Ramadhan pergi. 

Macam2 dugaan penyakit yang datang sekarang ni.
Banyak dah dengar orang sakit, hilang anggota badan dan macam-macam lagi.
Minta kawan-kawan jaga diri baik-baik.
Taknak dah dengar berita sedih lepas ni.

Atok tersayang juga accident baru-baru ni.
Geram aku dengan orang yang bawa atok naik motor tu,
dah tau tengah amik ubat, tak boleh nak bawa kenderaan, 
yang ko pegi bawa atok tu buat apa.
Pastu skrang ko bukan nak tolong tengokkan atok.
Ko biar je orang tua ni sorang-sorang.
Cucu2 yang kat sini pun pemalas sekor2.
Baju atok pun tak tolong basuhkan, tak tolong mandikan atok,
makan minum dia.. Hampeh semua.
Sementara dia sihat dulu pun dia nakkkan perhatian, inikan time dia terlantar camni,
of course dia nak perhatian. Tak kenang budi punya cucu and menantu. Sampai hati lagi cakap kasar2 dengan atok aku. Tengok lai nanti time korang tua, tuhan nak balas macamana.

Btw, selamat hari raya. Minta maaf kalau ade menyakitkan hati. I know I'm a terrible person, selalu menyakitkan hati orang. I'll try to be a better person. Kalau sesiapa ada kat Penang, jemput la datang ke rumah esok. Ade buat rumah terbuka sikit. Nak datang sms/call la eh. I'm still using the same old number. Take care and hati-hati di jalan raya.


0 hug(s) :